Do chuntas bainc a athrú

Más mian leat nó más gá duit athrú

B’fhéidir go gcinnfidh tú do chuntas bainc a athrú chun seirbhísí nó táillí níos fearr a fháil nó toisc go bhfuil cuntas agat le banc atá ag dúnadh a chuid seirbhísí.

Tá Banc Uladh agus Banc KBC ag dúnadh a gcuid seirbhísí in Éirinn le linn 2022. Má tá cuntas agat leis na bainc seo, tabharfar fógra 6 mhí duit chun do chuntas a dhúnadh. Tá Ceisteanna Coitianta Tomhaltóirí ag Banc Ceannais na hÉireann ar aistarraingtí KBC agus Banc Uladh as Éirinn.

Má aistríonn tú chuig cuntas nua, is féidir leat iarraidh ar na bainc an t-aistriú a bhainistiú nó is féidir leat é seo a dhéanamh tú féin agus do dhochair dhíreacha agus do bhuanorduithe nua a shocrú.

Is féidir leat táillí gach bainc agus sonraí eile a chur i gcomparáid le cabhrú leat cinneadh a dhéanamh ar an rogha is fearr duit trí úsáid a bhaint as comparáid cuntas reatha an Choimisiúin um Iomaíocht agus Cosaint Tomhaltóirí (CCPC).

Na rialacha a chaithfidh do sheanbhanc agus do bhanc nua a leanúint

Tá Cód Iompraíochta ag Banc Ceannais na hÉireann maidir le hAistriú Cuntais Íocaíochta le Soláthraithe Seirbhíse Íocaíochta (pdf) nach mór do bhainc a leanúint. Tá an Cód Aistrithe deartha chun é a dhéanamh níos fusa duit cuntais a aistriú.

Faoin gCód, ní mór do bhainc pacáiste aistrithe a sholáthar duit. Tá cur síos anseo ar na cuntais reatha atá ar fáil, chomh maith le treoir céim ar chéim ar cad is gá duit a dhéanamh agus tú ag aistriú.

Ní mór do chuntas nua a bheith ag do bhanc nua laistigh de 10 lá ón dáta aistrithe comhaontaithe.

Conas a roghnaíonn mé banc nua?

Agus cuntas reatha á roghnú agat smaoinigh ar an gcaoi a n-úsáideann tú do chuntas reatha agus na gnéithe a úsáideann tú.

  • Déan athbhreithniú ar do nósanna baincéireachta. Seiceáil do thaifid arís agus comhairigh cé mhéad uair a dhéanann tú gach ceann de na hidirbhearta seo a leanas: aistarraingtí airgid, íocaíochtaí bille, ceannacháin chárta dochair, íocaíochtaí gan tadhall, aistrithe airgid, idirbhearta airgeadóra laistigh den brainse agus idirbhearta neamh-AE.
  • Bíodh a fhios agat conas a dhéanann tú do chuid idirbhearta. Seiceáil an ndéanann tú formhór na n-idirbheart baincéireachta ag baint úsáide as UMBanna, ar líne nó sa bhrainse.
  • Déan cinneadh conas is mian leat déileáil le do bhanc. B'fhéidir gur mhaith leat déileáil le duine i mbrainse, mar sin beidh sé tábhachtach banc a roghnú a mbeidh tú in ann teacht air go héasca. Más fearr leat áis na baincéireachta idirlín agus soghluaiste, ba cheart duit a chinntiú go bhfuil tú sásta le seirbhísí ar líne agus soghluaiste do bhainc roghnaithe.

Bí cinnte go dtuigeann tú téarmaí, coinníollacha agus táillí uile an chuntais sula gcláraíonn tú. Is féidir leat Béarlagair Béarlagair an CCPC a sheiceáil le haghaidh téarmaí nach dtuigeann tú.

Bain úsáid as comparáidí cuntais reatha an CCPC le fáil amach cé a sholáthraíonn cuntais reatha in Éirinn agus seiceáil a gcuid táillí agus sonraí eile.

Léigh tuilleadh faoi conas cuntas bainc a roghnú agus na cineálacha táillí cuntais agus táillí idirbhirt a d’fhéadfadh a bheith i gceist.

Ag ullmhú chun aistriú

Nuair a bheidh cinneadh déanta agat ar an mbanc nua is fearr a oireann do do riachtanais, déan teagmháil leo agus iarr pacáiste aistrithe. Tá treoir céim ar chéim sa phacáiste seo ar cad is gá duit a dhéanamh agus tú ag athrú.

Déan athbhreithniú ar d'íocaíochtaí reatha

Breathnaigh trí do ráitis bhainc le 3 go 6 mhí anuas agus déan liosta de d’íocaíochtaí rialta go léir agus cén dáta den mhí a bhfuil siad dlite.

Tabhair faoi deara aon íocaíochtaí a thagann isteach i do chuntais ar nós do thuarastal, leasa shóisialaigh nó aon aistrithe rialta eile.

Bailigh do dhoiciméadú

Inseoidh an pacáiste aistrithe duit liosta na ndoiciméad a bheidh de dhíth ar do bhanc nua chun do chuntas nua a oscailt. Faigh do ghrianghraf aitheantais agus cruthúnas ar sheoladh, mar bhille leictreachais nó gáis.

Má tá do sheanbhanc ag fágáil an mhargaidh, b’fhéidir go mbeadh ort cóip de ráitis bhainc roimhe seo a bheith agat más mian leat iarratas a dhéanamh ar chreidmheas amach anseo. Tá sé seo tábhachtach má tá tú ag cur isteach ar mhorgáiste. Sula ndúnann tú do chuntas le do sheanbhanc, iarr cóip de do sheanráitis ar líne nó trí do bhrainse áitiúil.

Roghnaigh do dháta aistrithe

Is é an dáta aistrithe an dáta a n-aontaíonn tú le do bhanc nua chun tús a chur leis an bpróiseas aistrithe. Ní mór do chuntas nua a bheith ag do bhanc nua laistigh de 10 lá ón dáta aistrithe seo.

Roghnaigh dáta i rith na míosa a bhfuil an ghníomhaíocht ar do chuntas íseal chun d'athrú a dhéanamh.

Ag déanamh an lasc

Nuair a bheidh do phacáiste aistrithe faighte agat ó do bhanc nua, is féidir leat iarratas a dhéanamh ar chuntas nua. Más mian leat, is féidir leat an lasc a bhainistiú tú féin.

Céimeanna chun athrú

  1. Iarrfar ort na foirmeacha sa phacáiste aistrithe a chomhlánú agus a shíniú.
  2. Seolfaidh do bhanc nua foirm aistrithe cuntais chuig do sheanbhanc.
  3. Cuirfidh do sheanbhanc in iúl do chuideachta ar bith go bhfuil dochar díreach agat maidir le do shonraí bainc nua ionas gur féidir leo a taifid a nuashonrú.
  4. Seolfaidh do sheanbhanc liosta de do bhuanorduithe chuig do bhanc nua agus socróidh siad iad le dul ó do chuntas nua.
  5. Seiceáil faoi dhó go bhfuil do dhochar díreach go léir agus do bhuanorduithe socraithe i gceart agus go n-íocfar iad in am.
  6. Má tá íocaíochtaí athfhillteacha agat ar do chárta dochair, mar shruthú ceoil, beidh ort sonraí do chárta nua a chur in iúl do na cuideachtaí seo.
  7. Ná déan dearmad do BIC agus IBAN nua a sheoladh chuig aon duine a íocann isteach i do chuntas, ar nós d’fhostóir nó an Roinn Coimirce Sóisialaí (RCS). Is féidir leat do shonraí bainc a nuashonrú ar líne le haghaidh íocaíochtaí ón RCS.
  8. Aontaíonn tú dáta le do bhanc nua chun tús a chur leis an bpróiseas aistrithe.
  9. Ná húsáid aon chárta bainc nó seicleabhair ar do sheanchuntas ón dáta comhaontaithe aistrithe.

Ní mór do chuntas nua a bheith ag an mbanc laistigh de 10 lá oibre ón dáta aistrithe seo.

Cad a tharlaíonn don iarmhéid i mo sheanchuntas?

Aistreoidh do sheanbhanc an t-iarmhéid i do sheanchuntas chuig do chuntas nua mar chuid den phróiseas aistrithe.

Seans go mbeidh ort go leor airgid a fhágáil i do sheanchuntas chun aon táillí atá le híoc agat a chlúdach, nó chun aon íocaíochtaí atá le glacadh a chlúdach.

Nuair a bheidh an t-athrú críochnaithe, seolfaidh do sheanbhanc ráiteas deiridh chugat.

Má théann rud éigin mícheart leis an lasc

Caithfidh do bhanc sean agus nua araon na caighdeáin agus na spriocdhátaí a leagtar amach sa Chód Aistrithe a chomhlíonadh.

Mura bhfuil tú sásta leis an athrú nó má théann rud éigin mícheart, déan gearán go díreach leis an mbanc ar dtús. Caithfidh próiseas gearán a bheith ag na bainc agus tá amlínte dochta ann chun déileáil le do ghearán.

Más rud é, tar éis duit an próiseas gearán a leanúint, nach bhfuil tú sásta fós leis an bhfreagra, is féidir leat do ghearán a chur faoi bhráid an Ombudsman um Sheirbhísí Airgeadais agus Pinsin (FSPO) (pdf)

Má theastaíonn tacaíocht bhreise uait

Seans go mbeidh tacaíocht bhreise uait chun do chuntas bainc a athrú. Mar shampla, má tá tú:

  • Bíodh deacracht agat cumarsáid a dhéanamh
  • Nach bhfuil in ann cuairt a thabhairt ar bhrainse nó cuntas a oscailt ar líne
  • Teastaíonn cabhair chun cinntí a dhéanamh
  • Bíodh deacracht agat na doiciméid riachtanacha a sholáthar

Is féidir leat teagmháil a dhéanamh leis an líne chabhrach tacaíochta breise do do bhanc:

  • AIB: 0818 227 056
  • Banc na hÉireann: 1800 946 146
  • Banc KBC: 1800 804 472
  • buan tsb: 0818 818 721
  • Banc Uladh Éireann: 1800 656 001

Más fearr leat, is féidir leat bualadh isteach i do bhrainse áitiúil chun cabhair a fháil. Is féidir leat cara nó gaol iontaofa a thabhairt leat má bhíonn sé ina chuidiú duit.

Cuireann an eagraíocht a dhéanann ionadaíocht ar na bainc sin, an BPFI (Cónaidhm Baincéireachta & Íocaíochtaí Éireann, tuilleadh faisnéise ar fáil do chustaiméirí atá i gcúinsí leochaileacha).

Tuilleadh eolais

Tá tuilleadh faisnéise ag an CCPC ar bhainc atá ag gluaiseacht lena n-áirítear comhairle maidir le banc nua a roghnú agus faisnéis faoin gcaoi a n-oibríonn an próiseas aistrithe.

Tá Ceisteanna Coitianta Tomhaltóirí ag Banc Ceannais na hÉireann ar aistarraingtí KBC agus Banc Uladh as Éirinn.

An Coimisiún um Iomaíocht agus Cosaint Tomhaltóirí

Teach Bloom
Sráid an Iarnróid
Baile Átha Cliath 1
D01 C576

Uaireanta Oscailte: Línte oscailte Luan-Aoine, 9rn - 6in
Teil: (01) 402 5555 and (01) 402 5500
Láithreán Gréasáin: http://www.ccpc.ie

Banc Ceannais na hÉireann

Rialachán Airgeadais

Boisce Phoist 559
Baile Átha Cliath 1
D01 F7X3
Éire

Teil: (01) 224 5800
Lóghlao: 1890 777 777
Facs: (01) 671 6561
Láithreán Gréasáin: http://www.centralbank.ie

An Coimisiún um Iomaíocht agus Cosaint Tomhaltóirí

Teach Bloom
Sráid an Iarnróid
Baile Átha Cliath 1
D01 C576

Uaireanta Oscailte: Línte oscailte Luan-Aoine, 9rn - 6in
Teil: (01) 402 5555 and (01) 402 5500
Láithreán Gréasáin: http://www.ccpc.ie

Banc Ceannais na hÉireann

Rialachán Airgeadais

Boisce Phoist 559
Baile Átha Cliath 1
D01 F7X3
Éire

Teil: (01) 224 5800
Lóghlao: 1890 777 777
Facs: (01) 671 6561
Láithreán Gréasáin: http://www.centralbank.ie

Banc Ceannais na hÉireann

Rialachán Airgeadais

Boisce Phoist 559
Baile Átha Cliath 1
D01 F7X3
Éire

Teil: (01) 224 5800
Lóghlao: 1890 777 777
Facs: (01) 671 6561
Láithreán Gréasáin: http://www.centralbank.ie
Dáta an Leasaithe Deireanaigh: 29 Samhain 2022